De 2 stemmige Heren 14 februari 2020 De middag werd gestart met een gift van de Stichting vrienden van Buitenhaeghe aan de afdeling Vereniginingsleven van Zorgcentrum Buitenhaeghe met overdragen van een MagicPhone. Daarmee kunnen bewoners de hoorn opnemen en luisteren naar liedjes van vroeger. Marieke liet de bewoners het direct uitproberen.
Aansluitend een optreden van de “2 stemmige Heren” met verschillende liederen en enkele medley’s.
Na afloop brachten twee bestuursleden van de Stichting vrienden van Buitenhaeghe de jaarlijkse Orchidee als Valentijns kado naar de kamers van de bewoners.
Plotseling kreeg de wereld te maken met het Coronavirus (Cofid-19) hierdoor moesten wij allen 1,5 meter afstand houden onderling en mondkapjes dragen om verspreiding tegen te gaan. Toch heeft de Stichting vrienden van Buitenhaeghe nog diverse acties ondernomen. Eind Maart 2020 een bos bloemen met een brief waarin de stichting haar medeleven uiten voor de bewoners en het (zorg)personeel. Omdat direct contact tussen bewoners en familie niet mogelijk was is er videobellen mogelijk gemaakt. Voor de aanschaf heeft de SVVB een bedrag beschikbaar gesteld. Eind Mei kregen de bewoners van de aanleunwoningen een kleine attentie, namelijk een “beschermengel” met een bemoedigde tekst erbij. Op 4 juni bestond het woonzorgcentrum Buitenhaeghe 30 jaar. Maar helaas geen feestelijke dag. De Stichting(SVVB)heeft als felicitatie een mooie bos rozen aangeboden met een mooi gedicht van Phil Bosman. Op 4 oktober was het “Ouderendag” daarom hebben wij de bewoners verrast met een chocolade attentie. Voor de Kerstdagen kregen de bewoners een klein schilderijlijstje met een Kerstwens van de Stichting vrienden van Buitenhaeghe. Op 28 december 2020 zijn er voor bewoners en personeel heerlijk oliebollen gebracht, waarmee het jaar werd afgesloten.