Optreden Bataviakoor 10 Mei 2019 Het was een heel gezellige middag met enthousiaste bewoners, enkel bezoekers gingen met de voetjes van de vloer samen met de aanwezige vrijwilligers. Er werd zelf gevraagd om een toegift, en duurde zelfs 15 minuten.
Valentijnsfeest met muzikant Heiko 14 Februari 2019 Heiko heeft op deze mooie valentijnsdag weer een gezellig optreden verzorgt. De liedjes waren weer vrolijk van toon en hij begeleide zichzelf op zijn Tyros2 keyboard.
Ook deze dag brachten de bestuursleden van de Stichting Vrienden van Buitenhaeghe een mooie Orchidee thuis bij de bewoners, die het bijzonder op prijs stelde.
Henk Vink 30 augustus 2019
Henk was deze middag slecht bij stem maar wilde het optreden niet afzeggen. Gelukkig was zijn Bulgaarse vrouw Bianka meegekomen en zij heeft met haar mooie stem de bewoners in verschillende stijlen en talen toegezongen.
In de pauze zijn de ijsjes van ijssalon Rino’s rond gedeeld, aangeboden door de Stichting vrienden van Buitenhaeghe. Een vrijwilligster heeft samen met Henk een lied ten gehore gebracht. Erik links op de naast gelegen foto bediende de geluidsinstallatie. Het was weer een geslaagde middag.
Smartlappenkoor de Waterlanders
19 oktober 2019
Dit koor komt uit Lelystad, het aantal leden bestaat uit ruim 40 leden. Zaterdagmiddag 19 oktober 2019 hebben zij met 25 koorleden een fijne sfeer in het restaurant van zorgcentrum Buitenhaeghe gebracht. De enthousiaste dirigente Rieni heeft de liederen mooi aan elkaar gesproken. Het koor werd begeleid door 3 combo leden en zij speelde accordeon, basgitaar en drums.
De aanwezige bewoners hebben voortdurend bekende liederen meegezongen, zoals aan de voet van de oude wester, sophietje, kleine coquette katinka. Enkele bewoners konden niet stil zitten maar moeten even dansen, sommige pinkte een traantje weg. Bijna op het einde van het optreden zong het koor nog een medley met o.a. Loesje, Louise en Foxi Foxtrot. Als laatste heeft het koor een afscheidslied gezongen waar bij bewoners en vrijwilligers spontaan een polonaise liepen, ook de koorleden sloten zich hierbij aan.
Kerstmarkt 14 december 2019
De kerstmarkt was gezellig ingericht met bogen versierde tafels en de verschillende standhouders. De Stichting zorgde voor de muzikale noot met de “Kwartet Sparkle” die vele kerstliederen zongen op verschillende plaatsen van de markt. En natuurlijk waren weer de heerlijke oliebollen die aanwezig bezoekers, standhouders en personeel zich goed lieten smaken.
In de namiddag werd symbolische de verlichte Paradijsvogel overgedragen aan het zorgcentrum Buitenhaeghe. Op bovenstaande foto zien wij van links naar rechts Gerda, Dirk(SvvB) en de kunstenaar Frans van de Ven.