Welkom Onze activiteiten Bijz. Projecten jaarverslagen verslag activiteit contactgegevens
Jaarverslag SVVB 2018 In het afgelopen jaar heeft de Stichting Vrienden van Buitenhaeghe opnieuw geprobeerd om een bijdrage te leveren aan de levensvreugde van de bewoners van Zorgcentrum Buitenhaeghe en de bewoners van de drie aanliggende serviceflats. Dit is immers de doelstelling van de Stichting die in 2007 is opgericht. Het gaat er hierbij om bijeenkomsten te organiseren op recreatief, cultureel en educatief gebied. Dit jaar kregen wij de vraag van het Ridderfonds of de stichting nog een mooi project had om te realiseren. Wij wilde graag voor een rolstoelfiets sparen omdat wij hoorde dat bewoners die rolstoel gebonden waren niet met de DUO-fiets naar buiten kunnen. Na toekenning van het Ridderfonds mochten wij 2 verschillende rolstoelfietsen bestellen. Beide fietsen konden tevens met een trapondersteuning uitgevoerd worden. De stichting was heel verguld met deze gift en heeft ook voor het realiseren actie ondernomen. Helaas kwamen de rolstoelfietsen later in het jaar binnen door levertijd leverancier. De overdacht zal plaatsvinden in begin Januari 2019 aan het Zorgcentrum Buitenhaeghe, zodat zeker in het voorjaar de fietsen actief gebruikt kunnen worden. Ook konden wij zijtassen met schootkleden bestellen, die bewoners warm houden. Mede door een gift van het bedrijf Secwatch BV worden deze op elke rolstoelfiets geplaatst. Verdere gebeurtenissen waren: Op Valentijnsdag was er een fijne middag met de 2 stemmige Heren die de bewoners met mooie liedjes liet meezingen. Ook lieten zij 2 medley’s van bekende nummers horen. Op deze dag kregen de bewoners nog een mooie orchidee uitgereikt van de Stichting vrienden van Buitenhaeghe. Op Bevrijdingsdag 5 mei waren de bemanningsleden van het Shantykoor Almere aanwezig met hun Zeemans liederen.  De bewoners hebben enkele liederen uit volle borst meegezongen en geklapt en genoten van het optreden. Half augustus  was er een optreden van Heiko op zijn elektronische piano, hij nam de bewoners mee op reis vanaf Almere via Volendam naar verschillende plaatsen in de wereld. Als verrassing had hij ook een solo zangeres Melanie meegenomen die populaire liedjes van ABBA en Adele liet horen. In de pauze trakteerde de Stichting vrienden van Buitenhaeghe op een heerlijk ijsje. Op 8 december was er weer de jaarlijkse Kerstmarkt waarbij bekende  kerstliederen ten gehore werden gebracht door de 2 stemmige Heren. En natuurlijk konden de oliebollen van de Stichting niet achter blijven, er was dan ook voldoende animo voor. Op 22 december heeft het strijkersatelier bestaande uit kinderen tussen 6 en 12 jaar een mooi kerstrepertoire met hun violen laten horen. De enthousiaste kinderen  vertederende de bewoners.. In 2019 hebben wij wederom een mooi project op stapel staan, om daar financiën voor te generen doen wij mee aan een actie van de ING “Help Nederland vooruit”. Binnen het bestuur hebben zich wijzigingen voorgedaan, Helaas heeft Marja van Gogh het bestuur verlaten, omdat zij in haar vele activiteiten een keuze moet maken wegens gezondheids redenen. Het goede nieuws is dat Sjef de Vos besloten heeft om tot het bestuur toe te treden. Sjef is een oud medewerker van het Leger des Heils. Dus een strijdvaardig bestuur die actief weer opzoek gaat naar donateurs en gulle gevers in het bedrijfsleven. Nieuwe bestuursleden, die enige affiniteit met Buitenhaeghe hebben, zijn altijd van harte welkom.